Posted on

Nagyon sokat hallani a különféle szakmai fórumokon a közösségi marketing és a domainmarketing erejéről, de annál kevesebbet hallani a gyengeségeiről. Ez egy olyan terep, amivel napjainkban egyre többen foglalkoznak, hiszen a közösségi félületeket a legtöbben szeretik és aktívan használják, ezért könnyű elképzelni, hogy ezzel a módszerrel sok látogatóra tehet szert weboldalunk. TAzonban tsztában kell lenni vele, hogy ez a terület sem hoz csodát. Alapvetően azokat a márkákat lehet közösségi felületeken erősíteni, amik már egyébként is ismertek, népszerűek. A közösségi marketing sokszor fordítva sül el, a túl erőszakos nyomulás, a gyakori tartalmak és főleg az oldalról elnavigáló linkek visszás hatást válthatnak ki a felhasználókból (pedig a céloldalra átugró hivatkozás az egész történet egyik leglényegesebb eleme). További akadály, hogy maguk a közösségi oldalak sem szeretik, ha ugródeszkának akarják használni őket. Ezért elég erősen és hatékonyan szűrik az ilyen reklámjellegű posztokat, ezek átlagosan a követők kb 1%-ához képesek csak eljutni. Ettől még természetesen nem kell lemondani ezekről az oldalakról mint marketingeszközökről, de tisztában kell lenni vele, hogy egyszerű csodát ezzel a módszerrel sem tehetünk, a forgalomért meg kell dolgozni.