Posted on

Gumiabroncs vásárlása során minden esetben nagyon körültekintően kell eljárnunk. A nyárigumi akció mindig kapóra jöhet, ezért érdemes körbenézni és tájékozódni. Mivel azokat az abroncsokat érdemes megvásárolni, amelyeket a legtöbben használják Magyarországon, érdemes lehet mégis tájékozódni a ritkább típusokról is. Mi lehet az oka annak, hogy nem annyira elterjedtek? Mik a hátrányaik? Milyen új technikai újításokkal készülnek a gyártók? Miért érdemes az újabb fejlesztéseket választani? Ezeket a kérdéseket mindig érdemes feltennünk magunknak vásárlás előtt, ha jó minőségű abroncsot szeretnénk, hiszen a biztonság nagyon fontos. Bár nálunk csak az egyik fajta gumiabroncs terjedt el leginkább, mégis érdemes utánanézni, hogy mi a különbség a tömlős és a tömlő nélküli változat között. Ha a használatukat nézzük, a tömlős gumiabroncs gyártás indult meg elsőnek, a Dunlop gyár első termékei tulajdonképpen egy tömlőből épültek fel. A nagy különbség, hogy a tömlő nélküli abroncs igazából csak egy pántra szerelt köpenyből áll, viszont a pánt légmentesen zár. Ezzel szemben a tömlős abroncs a köpenyen belül már tömlőt is tartalmaz. Mivel maga a tömlő nem bírja a dörzsölést, ezért egy szalaggal védik a különféle külső hatásoktól. Tehát a tömlős abroncsban a levegőt maga a tömlő tartja. Hosszú távú használat során a tömlő nélküli gumiabroncs biztonságosabbnak mondható, mivel egy szög okozta defekt során a levegő nem tud olyan gyorsan eltávozni. Ezt a biztonsági szempontot minden vásárlás során vegyük figyelembe.