Posted on

Utcai, gyakori autók esetén sem egyszerű feladat az optimális beállítás megtalálása egy chiptuning során. Figyelembe kell venni ugyanis az autó jelenlegi műszaki állapotát, az ügyfél kéréseit, a használt üzemanyagot, s természetesen az adott gép mechanikai korlátait (gyártástechnológia, anyagminőségek, futott kilométer, műszaki kialakítás, kiegészítők…). Az épített motorok behangolásakor ezek az összetevők hatványozottan jelentkeznek, mivel az utcai autóknál a gyár már előirányoz egy biztonságos és működő beállítást. Ezeknél a motoroknál ez nem mondható el, sokszor teljesen a nulláról kell felépíteni egy vezérlőprogramot. Kezdve az érzékelők kalibrálásával, tesztelésével, folytatva a motor indításához szükséges beállítások elkészítésével, majd a részterhelésű üzem s végül a teljes terheléshez tartozó beállítások megalapozása és finomítása következik. Cégünk a Rigotech Autósport és Vezérléstechnika elsősorban utcai autók chiptuning megoldásaival foglalkozik, ugyanakkor segíteni tud Neked épített autóddal kapcsolatban is. Fontos az elején leszögezni, hogy egy épített, vagy módosított motor beállítása, tuningja nagyságrendekkel drágább az utcai gépek tuningjánál a fent leírtak miatt. A folyamatot tovább drágítja, hogy a precíz eredmény érdekében a folyamatot teljes kontroll, fékpadi terhelés, teljesítménymérés mellett célszerű végezni. A mechanikai jellemzőkön túl ilyenkor folyamatosan rögzítjük a kipufogógáz- hőmérséklet és összetétel adatait, amelyek támpontot adnak a beállítás során, valamint nélkülözhetetlen adatokkal szolgálnak a biztonságos beállításhoz. Például megakadályozzák a motor alkatrészeinek túlterhelését, megolvadását, vagy a felesleges üzemanyag pocsékolást. A használt technológiákról a Rigotech chiptuning oldalán találsz több infót: www.rigotech.hu